Včera odpovídal v jednom ze svých video postů Matt Cutts na otázku „How does Google determine quality content if there aren’t a lot of links to a post?“ česky „Jak Google posuzuje kvalitu obsahu, pokud na příspěvek nevede hodně odkazů.“ Celkem zajímavá otázka, na kterou zřejmě většina SEO šamanů už dopředu zná odpověď :)
Z odpovědi se nejdříve dozvíme, že posuzování takovéhoto textu vychází ze zkušeností z dávných dob, kdy ještě vyhledávače nepoužívaly odkazy jako hodnotící faktor. Takže když Google uvidí na stránce první slovo, tak mu přiděluje větší váhu (získá hodně bodů), když jej uvidí v textu znovu je mu přidělena další váha, ale ne už takovou (pár bodů navíc). Když je pak slovo využíváno dále, Google si řekne: „Fajn, tato stránka je o této tématice.“ Ovšem další přidávání slov už vám moc nepomůže. Dokonce vám může extrémní opakování přivodit problémy, protože jej Google začne považovat za black hat praktiku keyword stuffing. Ke konci se pak dozvíme, že když uživatel Google zadá do vyhledávání nějakou vzácnou frázi, pro kterou není konkurence, tak dokonce i vaše stránka, na kterou nevede moc odkazů, se mu může zobrazit v SERP.
Jak jistě víte, Matt často něco říká a realita je trochu složitější. Pokud si odmyslíme linkbuilding, tak je toho celkem dost, co může stránku posunout nahoru. Něco funguje na rychlé umístění (fresh index), něco na pár měsíců a pak jsou tu „legendy internetu“, které přežijí v top pozicích SERP snad na věky.
Nejdříve by asi stálo za to připomenout si SEO základy o klíčových slovech. Existují slova jako vyhledávač, odkaz, optimalizace atd. To jsou plnohodnotná klíčová slova. Dále jsou zde různé předložky, spojky, částice anebo i citoslovce (viz slovní druhy na wikipedii). Ty jsou bez klíčových slov nepoužitelné a vyhledávače je v textu mohou i ignorovat. Nedávají totiž smysl a vyhledávač nedokáže na ně ani vrátit relevantní odpověď. Google to tak řeší různými definicemi anebo preferuje zkratky. Zřejmě bude i existovat nějaký seznam ignorovaných slov. Dále je potřeba si uvědomit, že vyhledávače nepracují s jednotlivými slovy ale dělí text do menších celků (například vět), takže když přehodíte ve větě pořadí slov, tak rozhodně neuděláte unikátní text.
Související články
Prodané .cz domény 3. – 9. ?ervna
Nejdražší prodanou doménou tohoto týdne je priznaky.cz, která se vydražila na dAukce za 3,9K CZK. Byla to celkem bitva. Akce trvala 50 minut a…
Všechny odkazy si nejsou rovny – zajímavá infografika z MOZ
Na MOZ vyšla celkem poda?ená infografika o zp?tných odkazech. Na základ? p?edešlých prohlášení Google, patent? a experiment? poskládali…
Google prochází stránku 2x, jednou kv?li HTML a jednou kv?li JavaScript
V minulém roce mi n?jak utekl celkem zajímavý tweet od Johna Muellera, který potvrdil že Google prochází obsah vašeho webu 2x. Nejd?íve…