Stává se to často – napíše klient, že by chtěl stávající databázi e-mailových adres čítající řádově tisíce kontaktů rozšířit o cca 60 000 adres. V té chvíli vždy zbystřím a začnu se ptát, protože takový nárůst je vždy podezřelý.
Odpověď, kterou často dostávám, bývá neradostná a já se můžu jen těšit z toho, že jsem klientům ušetřil pořádný průšvih a možná i pokutu od Úřadu pro ochranu osobních údajů.
Klienti mi totiž bezelstně napíšou, že kontakty, které mi dodali, získali na žádost svého vedení z veřejně dostupných zdrojů. Většinou se jedná o databáze živnostníků a podnikatelů, ze kterých vyzobou potřebné kontakty. Někteří vysvětlení ještě doplní douškou, zda by tedy nebylo možné vyzobat pouze aktivní e-mailové adresy a na ty newsletter rozeslat. Nebylo.
Samozřejmě, že bych raději rozesílal newslettery na databázi čítající místo 5000 celých 60 000 kontaktů. Finančně je to zajímavé nejen pro mne, ale také pro klienta. Přece jen v desetkrát větší databázi se skrývá o poznání větší potenciál. Bohužel u databází, resp. seznamu e-mailových adres, které jsou stažené z veřejně dostupných stránek, je jediný potenciál v tom, že vás navštíví dámy z Úřadu pro ochranu osobních údajů. A jako třešnička navrch bude, že vás zablokuje e-mail service provider.
Související články
Propojení CRM s e-mailingovým nástrojem Mailchimp.com
Představte si, že chcete svým vybraným klientům, např. z marketingových oddělení, rozeslat e-mailingovou pozvánku na VIP raut při…
Co je digitální marketing? Vývoj a kanály!
Pojem digitální marketing (digital marketing) obecn? ozna?uje používání webových stránek, aplikací, mobilních za?ízení, sociálních…
E-mail marketing vs. Facebook fan page
Bavili jsme se nedávno s Michalem Krutišem o tom, jak může fan page na Facebooku plnohodnotně nahradit e-mailing. Výchozí úvaha byl taková,…