Jeden ze zajimavych pripadu byl Ind, ktery objednal zbozi, zaplatil Paypalem a pockal si az mu prisel e-mail o odeslani. Nasledne nahlasil, ze transakci neprovedl. Paypal nam sebral penize (“for your own protection” ) ). Vubec se s nami nebavili. Zbozi bylo odeslane. Milemu Indovi jsem napsal e-mail, ze vzhledem k tomu, ze se v nasi zemi jedna o trestny cin, predavame celou vec policii (ktera samozrjeme muze provest dozadani v Indii a pripad setrit, ve finale nakonec asi predat do Indie). Chvili se nic nedelo. Pak prisla cela smrst e-mailu od Inda, ze on za nic nemuze, ze nic nehlasil, atd. Nabidnul jsem mu, ze kdyz to zaplati znovu, nic podavat nebudeme. Zaplatil ihned a pak poslal jeste nekolik zprav, ze on neni podvodnik.
Posledni pripad je o to zajimavejsi, ze dany clovek nahlasil po 2 tydnech, ze zbozi nedostal. Vime, ze jej nekdo prevzal, a vime, ze jej pouziva (uz si stahnul aktualizaci software, ta je vazana na serial#). Napsal e-mail, ze chce refund, ze uz nebude cekat dale a zadal claim u Paypalu. Ubehl opet tyden, najednou prislo nekolik objednavek znovu od nej. Na ten samy produkt. Objednavky jsme odmitli s tim, ze od nej penize pres Paypal nechceme, jedine bankou. K tomu claimu (nedoruceni zasilky) se nevyjadril. Nakonec prisel na to jak zaplatit a zaplatil i nepotvrzenou objednavku. Opet pres Paypal, opet ze stejneho uctu . Takze nyni premyslim co s tim, zda refund, nebo pockat jak dopadne ten claim? Navic on to objednava z ruznych e-mailu, ktere neodpovidaji jeho jmenu (i kdyz priznal, ze to je ten puvodni kupujici). Adresa taktez, objednava to na ruzne firmy (minimalne tedy jde o danovy podvod).
Dost zasadnim problemem pro nas je, ze lidi chteji zcela bezne posilat na jine adresy nez je uvedeno v Paypalu (maji tam stare adresy, nebo pouzivaji ucet kamarada protoze ne vsude lidi maji karty, pripadne cestuji po svete).
Dale premyslim o tom, ze Paypal je dost neflexibilni. Potrebovali bychom mit moznost strhnout nekomu penize z karty “sami”, bez dobrovolneho placeni ze strany kupujiciho. Obcas se stane, ze zakaznik potrebuje neco vymenit, opravit, atd. Pro nas neni problem poslat mu ihhned dalsi zbozi jen pod slibem, ze doruci puvodni na nasi adresu (obcas to trva..). Bohuzel zkusenost je takova, ze to vetsinou delat nejde-lide bezne zbozi potom zpet neposlou a my na ne nemame paku. Napr. Amazon v takovem pripade strhne dodatecne penize. Mame my sanci pres nejakeho credit card payment processora udelat neco podobneho?
Související články
Hledame nejaky kiosek co bude prijimat hotovost pro pizzerii
Ta krasa je v tom, ze to muze byt uplne miniaturni restaurace, kde je jediny kuchar. Nikdo se nemusi zdrzovat s obsluhou. Pro majitele je vyhoda, ze…
Podvodníci zneužívající .tk domény si mohou p?ijít na více jak 20K USD za m?síc
Jak v?tšina z vás ví, domény .tk je možné si registrovat zdarma prakticky v neomezení mí?e. Sta?í dodržet pár pravidel. Proto pat?í mezi…
AdWords přitahuje podvodníky
Google hodně pracuje na dobré pověsti svého vyhledávače. Z výsledku jsou odstraňovány pochybné stránky a svižně reaguje i na problém…