Jak se mění priority eshopu

souki.cz, 2. února 2011 ve 01:10:08, 39x přečteno
Jak se mění priority eshopu

Jako obvykle budu vyprávět o jednom našem eshopu s kočárky. Je to naše vlajková loď a moc rádi se s ním chlubíme. Jenže zjišťuji, že to úplně nefunguje. Já se s ním rád chlubím, protože má výborné výsledky. Jenže ty nemůžeme předvést, takže lidi sledují jen jeho prezentaci a úplně nechápou, v čem je tak úžasný, když tak úžasná není. Zkusil bych vám to teď přiblížit.

Prapůvodní priorita v tomto eshopu bylo rychle zvednout prodeje, aby si zabral část trhu a dostal se na žebříčku výše. To se podařilo a výrazně to i předčilo očekávání. Jenže pak se priority otočily. Místo získávání nových zákazníků se začal řešit problém, jak zvládat nápor objednávek. Postupně se vypnula většina reklam a začaly jsme firmu převádět více na náš systém (původně používala jen prezentační část eshopu). Začali jsme převodem vyřizování objednávek k nám, čímž se výrazně zvýšila efektivita. Zrychlilo se balení zásilek, zkrátila se doba života objednávky a zákazníci byli mnohem informovanější. Přímo ve skladu, ale toto zlepšení nebylo moc vidět, protože stále pracovali od rána do večera sedm dní v týdnu. I přes vypnuté reklamy totiž díky zlepšení celého procesu opět stoupla image obchodu přes šeptandu a obrat se zase výrazně zvýšil. Nabrali se tedy další lidi, zavedly se pozice operátorů, rozšířily se prostory a zase to chvíli fungovalo.

Objem ale dále rostl a tak jsme začali více optimalizovat. Začali jsme zavádět pokladní a skladový systém, abychom odstranili prodlevy při přepisech mezi systémy. Opět jsme zrychlili práci, zlepšili informovanost, provázali systémy a celkově firmu posunuli o velký kus dále. Myslíte, že je to v ní vidět? Ani trochu. Během dvou měsíců díky této úpravě poskočil obrat o 30% nahoru. Sklad je plný až po střechu a všichni jedou na plné obrátky.

Z původní priority zvyšovat obrat se stala priorita zvládnout obrat. Zvyšuje se sám a naopak se začínají řešit způsoby, jak ho udržet ve zvládnutelných mezích. Zdražuje se zboží, se kterým je ve skladu více práce, zdražují se levné položky, aby se držely jen ty s větší marží (snížení počtu zásilek při stejném celkovém zisku) a celkově je prioritou zbrzdit obchod.

Pokračování na: souki.cz

Související články

Z nastevy kancelare v Las Vegas po peti letech

Tak jsem po peti letech nastivil Las Vegas. Pripadal jsem si jako turista. I kdyz jsem v tom meste ctyri roky zil, tak jsem spoustu veci vubec…

Jak bojoval Google s webspamem v roce 2017

Google vydal výro?ní zprávu boje s webspamem za rok 2017. Webspam ozna?uje stránky, které se snaží manipulovat s výsledky vyhledávání ve…

Divoký západ na ?ínský zp?sob

Minulý ?lánek (Guest post: Covid-19 a business v ?ín?) se setkal s ne?ekan? velkým ohlasem a po diskuzi s Johnem je zde jeho volné pokra?ování…


Komentáře

(nezobrazuje se)