Google akce s wallpapery nebyla jedinou novinkou, která měla překvapit. Společně s možností nahradit bílou stránku za fotku přibyla i jedna novinka, kterou jste si zřejmě zatím nevšimli. Google Caffeine je nová metoda indexovaní obsahu, díky které je možné do 60 sekund od zveřejnění jakékoliv zprávy jí najít v indexu na google. Jedná se o revoluční model, díky kterému už není možné ve zpravodajství google konkurovat.
Právě na zpravodajství je novinka zaměřena. Jakákoliv nová zpráva, aktualita či blogpost je bez odkladu zpracován a zařazen do provizorního indexu. Přitom se vůbec nehledí na ostatní části webu, pouze na text zdělení. V případě nějaké velké události je tak možné předávat uživatelům zprávy doslova vteřinu po vteřině. S pomocí google je tak možné doslova vytvořit časovou přímku události podle toho jak o události informují nejen média, blogy, ale i sociální sítě. K tomu všemu se samozřejmě přiřazují i videa, fotky a zvukové nahrávky, jež s událostí souvisí. Vše je daleko aktuálnější než speciální zpravodajství v TV. Než reportéři připraví informace o novinkách z místa dění tak na google už to dáno bude, včetně tuny multimedií.
Jen pro zajímavost Caffeine prý v jedné databázi zabírá 100 milionů GB úložného prostoru a v průměrném dnu (kdy se nic extra neděje) přidává do databází 100ky tisíc GB.
Související články
Vyplatí se AMP?
Na Search Engine Land vyšel zajímavý ?lánek o AMP (Accelerated mobile page). AMP je v podstat? stránka s osekaným HTML, CSS a JavaScript, kterou…
Všechny odkazy si nejsou rovny – zajímavá infografika z MOZ
Na MOZ vyšla celkem poda?ená infografika o zp?tných odkazech. Na základ? p?edešlých prohlášení Google, patent? a experiment? poskládali…
Podle SPIR blokuje reklamu až 12 % ?ech?
K fenoménu blokování reklam ud?lal pr?zkum i SPIR (Sdružením pro internetový rozvoj). Zjistili, že reklamu blokuje zhruba 12 % ?ech?. U web?…