Vypadá to, že Google se rozhodl posunut personalizované vyhledávání do nové roviny. Nově budou moct vidět vaši fotku vedle produktů i vaši přátelé z Google plus. Stačí, aby jste dostatečně projevovali nadšení k určitému produktu či značce a hned se váš profilový obrázek objeví u reklam. S touto informací přišel The New York Times. Podle ilustračních obrázků to zatím vypadá na nutnou interakci. Tedy, že nejdříve budete muset zboží ohodnotit.
Kdo je na Facebooku, tak už jej to asi nepřekvapí. Ten podobnou metodu propagace zavedl už dříve jako Social Ads. Zatím jsem podobných reklam ale moc neviděl. Možná za to může i zavedení not provided od Google. Vždy jsem si říkal, jak může Facebook servírovat podobné reklamy jaké se mi zobrazují na AdSense. Možná za to mohlo tlačítko like, které se většinou nachází pomalu na všech stránkách.
Momentálně je nasazení vašeho profilového obrázku do reklam zahaleno rouškou tajemství. Google to zatím nijak zvlášť nekomentuje. Víme jen, že uživatelé mladší 18 let mohou být v klidu. Jejich tváře budou ušetřeny. Zřejmě největší obavy má Google z evropské legislativy, protože na rozdíl od USA, má většina evropských států zákon na ochranu soukromí. Když se do toho navíc vloží EU, tak vzniknou věci jako koláčkový zákon. Postupuje tedy velice opatrně, na rozdíl od Facebooku, který se žalob moc nebojí. Nejnověji například čelí kauze Fraley v. Facebook, Inc.
Jakákoliv sociální reklama může být zajímavá, protože se jedná o referenci. Což přiznejme si, je velmi silný argument, který nás zvláště v podnikání může přesvědčit. Pokud například zjistíme, že většina domainerů má své domény u určité společnosti, začneme si klást otázky proč? Navíc začneme uvažovat i nad přesunem. Obdobně to může fungovat i webhostingu, designérského studia, bankovních produktů anebo i restaurace. Pokud něco používají naši známí, klesá naše nedůvěra a vzrůstá zájem dozvědět se více. Hmm co teprve až u eskort servisu uvidíme „Tuto službu využívá 29 vašich přátel.“ Sociální reklama prostě má něco do sebe :)
Související články
Zamyšlení nad ChatGPT a Google
Už jste si hráli s OpenAI ChatGPT? Když jsem jej vyzkoušel poprvé, tak jsem byl velice mile p?ekvapen, jak se strojové u?ení posunulo kup?edu.…
Google plus kon?í
„We are shutting down Google+ for consumers.“ (Vypínáme Google+ pro uživatele), takto suše oznámil Google na svém oficiálním blogu konec…
Online monitoring médií a sociálních sítí (nástroje zdarma)
Poslední dobou se roztrhl pytel s nejr?zn?jšími social media monitoring nástroji a neustále vznikají nové. Zatím bohužel neexistuje žádný…