Po velké afé?e Edwarda Snowdena, který v roce 2013 odhalil tajné dokumenty NSA (National Security Agency), o sledování a sbírání údaj? o b?žných lidech prost?ednictvím internetu, se Google pustil do velké šifrovací revoluce. Snaží se postupn? šifrovat naprosto všechen provoz a zajistit tak soukromý pro své uživatele.
V roce 2013 šifroval 52 % všech p?enosu mezi jeho datacentry a zbytkem sv?ta. Momentáln? už je to 77 %. Vše samoz?ejm? záleží na technických možnostech. Prioritou jsou služby osobního rázu. Nap?íklad komunikace mezi uživateli a Gmail je šifrována ve 100 % p?ípad?. Samoz?ejm? to neplatí o samotných emailech. Zde už záleží na samotných uživatelích jak své emaily posílají.
Na druhém míst? jsou Google mapy, zde je šifrováno 83 % p?enos?. Na t?etím pak reklama se 77 % p?enos?. Práv? u reklamy ud?lal Google nejv?tší pokrok. V roce 2013 bylo šifrováno jen 9 %. Na následujících místech jsou Google Zprávy (60%) a Google Finance (58%).
Google však upozor?uje, že nejv?tším problémem jsou mobilní za?ízení. Až 96 % všech nešifrovaných p?enos? totiž probíhá mezi servery Google a mobilními za?ízeními. Do budoucna to m?že být ješt? velký problém, který se bez spolupráce s výrobci z?ejm? neobejde.
Související články
Jak bojoval Google s webspamem v roce 2017
Google vydal výro?ní zprávu boje s webspamem za rok 2017. Webspam ozna?uje stránky, které se snaží manipulovat s výsledky vyhledávání ve…
Aké boli „zlaté ?asy“ online podnikania a aké je to dnes
Na páte?ní ve?er pro vás mám nostalgický ?lánek, který napsal Štefan Polgári spulazakladatel a šéf affiliate sít? dognet.sk. Užijte si…
Pokles výdělků z AdSense? Desítky procent! Jak je to možné?
V minulém článku o finanční krizi a PPC z pohledu celkových objemů utracených rozpočtů jsem předpokládala růst. Naproti tomu výdělky z…