Dneska jsem si úplně náhodou všiml zajímavé věci. U AdSense reklamy se místo AdChoices zobrazuje Volby reklamy, když najedete na modrou šipku v pravém horním rohu. Textové reklamy to mají zobrazené rovnou. Trochu jsem po tom pátral a některým německým uživatelům se prý zobrazuje datenschutzinfo (informace o soukromí/ochraně osobních údajů).
Zřejmě to má něco společného s koláčkovým zákonem v EU, který klade na bedra majitelům internetových stránek upozorňovat návštěvníky, že se jim do prohlížeče uloží koláček. Google možná předpokládá laxní přístup členů sítě AdSense, kteří si moc nelámou hlavu s dodržováním vyhlášek či nařízení EU. Chrání si tím své vlastní zájmy. Teď nikdo nemůže říct, že se nenachází u reklamy upozornění na osobní údaje. Ostatně pokutovat Google je efektivnější než pokutovat fyzickou osobu, která má web na doméně třetího řádu, bez uvedení majitele. Na druhou stranu, konkrétně u německé verze, zase teď chybí informace, že se jedná o reklamu.
Související články
Google nasadí reklamu na svou homepage, chce prost? víc pen?z
Tento rok má Google v plánu velice kontroverzní nasazení reklamy na domovskou stránku své mobilní aplikace, kterou mají snad všechny mobily s…
Stále spousta lidí neví, že na Google jsou reklamy
Že existují lidé, kteří nevědí, že Google při zobrazování stránky s výsledky vyhledávání vkládá kolem reklamu, asi nikoho z vás…
Jak Google bojuje s podvodníky a falešnými ú?ty na Google Maps
Google Maps je s nar?stajícím po?tem uživatel? s mobilními telefony stále d?ležit?jší a d?ležit?jší služba. Zatímco klasická reklama je…