O nástroji Google Analytics si na Webžurnálu již můžete přečíst samostatný článek. V něm se dočtete základní informace a důvody, proč využívat tohoto nástroje. Dnes se podíváme více zblízka na součást Google Analytics, která může být pro provozovatele e-shopů klíčová. Jedná se o E-Commerce sledování.
Implementací této metriky získáte informace o chování vašich zákazníků v rámci procesu mákupu. Ve své podstatě funguje tato měřící technika stejně jako ostatní součásti Google Analytics akorát s tím rozdílem, že je primárně zaměřená na sledování obchodních činností.
Jak již bylo řečeno výše, E-Commerce se příliš neliší od ostatních metrik Google Analytics, takže její zprovoznění probíhá vložením určitého kódu na požadovanou stránku. Postup zpracování údajů je poté následující:
Zákazník učiní objednávku ve vašem e-shopu. Na serveru, kde funguje váš e-shop, proběhne různé množství akcí, jako je například odeslání potvrzujícího e-mailu. Aby mohl zákazník dostat vygenerovanou účtenku, musí server zpracovat k tomu potřebná data. Než ji však odešle zákazníkovi, odešle získaná data na Google Analytics server pomocí vloženého kódu. E-Commerce umožňuje sledovat dva typy dat – transakční data a data o předmětech. Transakční data mohou obsahovat informace jako způsob dopravy, zdanění, odkud pochází objednávka atd. Data o předmětech říkají, co si zákazník koupil, v jaké kategorii je předmět zařazen a další informace.
Související články
E-commerce – sledujete sv?j e-shop?
M??ení výkonnosti elektronického obchodu (tzv. e-commerce) je klí?ovou sou?ástí Google Analytics pro provozovatele internetových obchod?.…
Napl?te zboží do e-shopu rychlostí feedu
Když ?íkáme, že vám chceme maximáln? zjednodušit p?ípravu e-shopu, tak to myslíme vážn?. Vážn?! A proto jsme p?ipravili novinkou, kterou…
Affiliate marketing: 5 d?vod?, pro? by m?l mít každý velký e-shop
V?tšina e-shop? za?íná s PPC, následn? p?idává SEO a sociální sít?. Možností je ale daleko více. Co t?eba affiliate marketing. V tomto…