Zřejmě každý z vás zná kauzy kolem Isifa, Logiacall a Profimedia. Až překvapivě velké poplatky za „nelegální“ použití obrázků v porovnání s jejich běžnou cenou. Přiznám se, že se mi tohle nikdy nechtělo zrovna moc komentovat. Krást, tedy spíše užívat cizí dílo, se nemá. Na druhou stranu vymáhat pětimístné sumy, za obrázky, které se prodávají za pár stovek, je také případ sám o sobě. Takže obhajovat posvátné právo autorské v diskuzích, kde jsou zmíněny ony tři společnosti je jako dělat ďáblovi advokáta. Popravdě, pokud by legislativa opravdu dovolovala to, čeho se ty společnosti domáhají, tak všechno co kdy napíšu ať je radši anonymní, než se hlásit k autorství :/
„… Druhá odpověď mého právníka byla, že z uvedeného snímku nevyplývá, že byl pořízen z mého serveru, protože je pořízen nezabezpečeným spojením nikoli pomocí https . Jejich údajný „důkaz“ tedy není prokazatelný, může se jednat o útok typu MAN-IN-THE-MIDDLE jehož se stali obětí. …“
Přiznám se, že tohle mi vrtá hlavou už od dob zveřejnění příspěvku. Představte si, že máte internetové fórum a všechen multimediální obsah zveřejňujete přes nějaký javascript/flash, který odkazuje na všechny obrázky v diskuzi jako data.doména.cz/skript.js?multimedia=t0j3j3dn0. A jedině přes ten atribut se dá dostat k tomu obrázku. Navíc je chráněn třeba proti hotlinkování. Takže pokud jej nevolá přímo server, tak se nezobrazí. Teď nevím jestli to vůbec jde javascript a zákaz hotlinkování :) Ale to je jedno. Prostě mám metodu, kde funguje a pokud jí chci napodobit musím to udělat upravením (nasimulováním) volání z té stránky.
Ve výsledku by tedy byl jediným důkazem screenshot stránky, která volá nějaký javascript s parametrem t0j3j3dn0. Který klidně může být i text. Co se vygeneruje stejně rozhodně obsah souboru. A ten může reagovat na to odkud je volán. Pro registrované uživatele obrázek, pro neregistrované jiný obrázek s textem „prosím přihlaste se anebo registrujte“ a to vše je jeden a ten samí soubor.
Související články
Francouzká médie chtějí podíl z reklamy za Google News, co na to Google?
Francouzká média si myslí, že by jim Google měl platit za zobrazování nadpisů a perexů v Google News. Údajně některým lidem stačí…
Web, který je tak nenávid?ný že mu preventivn? doménu zruší registrátor do 24 hodin od registrace
Tento web je tak nenávid?ný, že by snesl srovnání s legendární postavou ze seriálu Hra o tr?ny – Joffrey Baratheonem. Ovšem pouze od…
Až polovina hledání v Google nevede ke kliku
Spole?nost Jumpshot zpracovává anonymizované data z oblíbeného bezpe?nostního balí?ku Avast. Ten dává pozor jaké stránky uživatel…