Co tvoří hodnotu textů?

webzurnal.cz, 4. listopadu 2010 ve 15:36:02, 34x přečteno

V poslední době jsem se několikrát setkal s názorem, že pro psaní dobrých textů stačí umět psát. Všichni sice umíme psát již od základní školy, z drtivé většiny z nás to však nedělá spisovatele. Kvalitní copywriter samozřejmě nemusí být spisovatel, samotná dovednost psát ovšem také zdaleka nestačí.

Deformace je způsobena magickou zkratkou SEO. Optimalizace pro vyhledávače je takřka nezbytnou součástí marketingového mixu, přesto je výklad tohoto pojmu stále nejednoznačný a není složité setkat se se dvěma zcela protichůdnými tvrzeními. Bohužel texty jsou často obětí různých technik, které mají přesvědčit vyhledávače aby daný web nebo e-shop zobrazily na předních příčkách. Zde se můžeme setkat s prvním z extrémů, kdy texty nejsou psané pro lidi, ale pouze pro roboty. Takové texty se vyznačují hustým výskytem klíčových slov, odkazů z předem vybraného anchor textu, zmatenou větnou strukturou, používáním nelogických slovních spojení, zvýšeným výskytem gramatických chyb a informační hodnotou limitně se blížící nule. Takové texty mohou drobně zapůsobit na vyhledávače, běda však má-li je číst člověk.

Napsat takový text obvykle zvládne kdokoliv a není divu, že se cena pohybuje okolo 50 korun za normostranu. Zde se bohužel setkáváme s onou deformací chápání textu. Někteří lidé je začali zaměňovat za texty, které mají mnohem vyšší hodnotu. V čem je ale ona hodnota obsažena?

Každý text se skládá minimálně ze tří součástí – o čem pojednává, jak je napsán a zda je napsán správně. Tím se dostaneme ke klasickému rozdělení na faktickou, stylistickou a gramatickou stránku textu.

Pokračování na: webzurnal.cz

Související články

Co je E-A-T skóre a pro? se v SEO za?íná stále více ?ešit

Poslední dobou jsem za?al narážet stále ?ast?ji na pojem EAT (E-A-T) skóre a jak je neskute?n? d?ležité pro rok 2019. Nejsem zrovna moc…

Jak se stát PPC?ka?em

Poslední dobou se m? ?ím dál víc lidí, v?tšinou za?ínajících marketér?, ptá na to, co to vlastn? obnáší, živit se jako PPC?ka? p?i…

Cenne informace jsou na dosah, ale pritom skryte

Co je naprosto iritujici jak obrovska dostupnost velmi cennych informaci, ale dokud clovek nevi co ma hledat tak nic nenajde. Proste ho ani nenapadne…


Komentáře

(nezobrazuje se)