Když jsem ve středu přišel z práce, čekal mě následující rozhovor s přítelkyní: „Ty sis kupoval billboardy?“ „Cože? Proč? Nechápu.“ „No, že všude visí billboardy Nevolíš, Zaplatíš.“ „To bude nějaká blbost, ne? Je tam Půjčuješ si, zaplatíš…“ „Ne, fakt Nevolíš, Zaplatíš“ „To není možný, jdu to najít na netu… kdo by asi tak dělal billboardy Nevolíš, Zaplatíš? Že by kluci sehnali nějakej billboard a mě nic neřekli? Nebo je to nějaká chyba…“ A pak jsem našel tiskovou zprávu ČSSD. Žádná chyba, ale billboardové finále předvolební kampaně. Na druhý den jsem billboardy v Praze potkal čtyřikrát na cestě do práce, dvakrát na cestě na nádraží, třikrát na hlavním nádraží, dvakrát v Libni, dvakrát v Pardubicích a asi pětkrát v Brně. Musím říct, že mi to trochu vyrazilo dech, protože náhodou vlastním doménu nevoliszaplatis.cz (včetně pomlčkové verze)… Je to pár měsíců zpátky, kdy mě napadlo udělat projekt, který by reagoval na bezduchou negativní předvolební kampaň. Měl jsem v plánu ukázat, že lidé, kteří nevolí, se okrádají o výhody. Modelový příklad jsou důchodci vs. studenti. Důchodců je hodně, příliš nerozumí ekonomickému pozadí témat a v hojném počtu chodí volit. Jako takoví jsou ideální cílovkou a politici jim naslibují plno věcí (a když stav veřejných rozpočtů dovolí, tak jim i něco pošlou). Úplně opačnou skupinou jsou studenti, kteří by tématům možná i rozuměli, ale příliš k volbám nechodí. Heslem politika je studenty hlavně moc nenaštvat, abychom je tím nevyprovokovali k nějaké akci, ale jinak jim nic neslíbit a nedat.
Druhým motivem bylo upozornit na šílený stav českých veřejných financí a na to, že volební dárečky bude muset stejně někdo zaplatit a kdo to asi bude? Velmi vtipná je třeba teorie ČSSD o tom, že sníží ceny elektřiny, ale zároveň vyplatí důchodcům jednorázový bonus ze zisků ČEZu. Tak zaprvé zisky ČEZu se generují z ceny elektřiny, kterou platíme. Tudíž snížením cen klesne ČEZu zisk. Z čeho se tedy budou ty prémie platit? A za druhé zisky ČEZu jsou de facto peníze, které zaplatíme všichni v ceně elektřiny. Proč mám já jako odběratel elektrické energie přispívat důchodcům na důchod? Od toho je přece sociální pojištění…
Pro avizovaný projekt jsem hledal asi týden doménu a pak mě při pohledu na reklamu na lavičkách „půjčuješ, si zaplatíš“ napadlo „Nevolíš… Zaplatíš“. Ještě týž den jsem si zaregistroval doménu s pomlčkou i bez a pak začal shánět realizační tým. Vůbec mě nenapadlo, že s něčím podobným přijde politická strana a už vůbec mě nenapadlo, že tak masivně.
1. Rozjet na doméně původní projekt, propojit ho s Facebookem a nabourat a částečně znehodnotit billboardovou kampaň ČSSD (Američtí poradci ve věcech marketingu by z toho nejspíš nevyšli nejlíp.) 2. Nabídnout doménu ČSSD, aby na něm postavila podpůrný web. 3. Nabídnout doménu ODS, aby na něm postavila antikampaň. 4. Nabídnout doménu ve veřejné aukci a vzít nejvyšší nabídku.
Související články
Prodané .cz domény 29. ?ervna – 5. ?ervence
Pomalu nám za?ínají prázdniny, což se v?tšinou na aukcích expirovaných .cz domén moc neprojeví. Klesá však aktivita p?ímých prodej?. Na…
Pro? je pro ?esko nejlepší .cz a nem?že to za p?t let být jiná doména?
Kv?li zdražení .cz domény se rozjela nejedná vášnivá diskuze. P?iznám se, že už se mi to nechce moc rozebírat. M?j názor jste si mohli…
Prodané .cz domény 3. – 10. listopadu
Nejdražší prodanou doménou tohoto týdne se stal velice zajímavý kousek cestovanisepsem.cz. Po 13 p?íhozech se cena vyšplhala na 3,7K CZK. V…