Nedávno jsem byl podávat přiznání k DPH a cestou mě vyrušila SMSka s reklamou na nějakou banku. Zakroutil jsem hlavou a smazal to. Tehdy mě napadlo, že by se hodil nějaký antispam. Ale šel jsem dál a nerozváděl myšlenku.
Teprve včera cestou domů od klienta se mi to všechno trochu více rozleželo v hlavě. SMSky jsou ještě v pohodě, ale co spam-telemarketing? Ty otravné telefony se sice dají položit, ale oni vám zavolají znovu. Přitom ani často nevědí komu vlastně volají. Však to znáte: „Mluvím s vlastníkem telefonu?“ Nepříjemné … a často velice nevhodné. Nestálo by za to řešit to dokud je ještě čas? Nechceme přece, aby to dopadlo jako u emailů.
Když jsem utahaný tak toho sice moc neudělám, ale vymýšlení šíleností mi jde dobře :) Takže v polospánku v autobuse mě napadlo, že by byla sranda zkombinovat captcha, chytrý telefon a obranu proti telemarketingu. Tyto tři myšlenky se prolnuly a vzniklo z toho následující …
Pokaždé když uslyším „Dobrý den jsem ze společnosti X, máte na mě 5 minut?“ Zmáčknu na telefonu funkční klávesu WIN a najdu program Antispam assistent. Následně odložím mobil. Druhé straně se přehraje následující vzkaz: „Dobrý den, byl jste přepojen na asistenta. Abychom mohli pokračovat je nutné abyste vyťukali křestní jméno volaného na klávesnici. Postupujte prosím jako u psaní SMS. Jakmile skončíte, zadejte dvoukřížek.“ Tím se vyřadí ten největší odpad, který vás losuje. Pokud to zkusí znovu, blacklist si ho pamatuje a přebere automaticky hovor. Jestliže odpoví správně, tedy u mě 444888266 (ivan). Jsou přepojeni dál. Ozve se: „Děkuji za ověření. Pokud se jedná o obchodní nabídku, zašlete jí na email. Jestli bude nabídka zajímavá určitě se ozveme. V případě, že sbíráte statistiky zmáčkněte 2 a dvoukřížek. V případě, že se jedná o omyl a nespadáte do žádné kategorie zmáčkněte 3 a dvukřížek.“ Na dva mám nastaveno: „Jsem o dva a půl centimetru nad českým průměrem. Ostatní informace považuji za velice osobní.“ a trojka začne normálně vyzvánět.
Související články
Nejzáhadn?jší chyba roku 2018
Když už je konec roku a všichni shrnují své zkušenosti a nejlepší zážitky, rozhodl jsem se pod?lit se s vámi o nejzáhadn?jší chybu roku…
Jeden zajímavý koncept reklamy
Když se objevil koncept pod?lánkové reklamy velice se mi líbil. Za pevnou ?ástku si snadno m?žete koupit reklamu na po?ád. Na rozdíl od…
Jak jsem vy?ešil GDPR pro mé blogy
Tak jsem snad dokon?il vše pot?ebné ke GDPR pro moje webíky. Nakonec to nebylo složité jak jsem p?vodn? ?ekal. Hodn? tomu pomohl UOOU, který…