Barter

404m.com, 29. června 2013 ve 16:21:52, 39x přečteno
Barter

Občas se mi stává, že se zaseknu při vyjednávání ceny. Mimochodem vyjednávání ceny je už několik let poměrné horké téma. Divili by jste se kolik služeb ve skutečnosti má ceníkové ceny ve formě ceny k jednání. Všechno vypadá super. Ve hře je služba za několik tisíc, jen se protistrana nemůže rozhodnout, jestli do několikadesítek procentní slevy půjde. Nastává období těžkého váhání. V ten okamžik si vzpomenete na nevyprodané reklamní plochy v AdExpert a nabídnete je. Reklama v hodnotě 2000 CZK, která v tomto období zrovna moc neletí. Přihodíte jí k ceně a obchod je doma. Pokud pomineme teoretické zisky z PPC anebo affiliate tak vás to nestojí nic.

Směňování služeb či zboží je poměrně oblíbená metoda jak se dopracovat k výsledku. Když jsem začínal na internetu v roce 2003 či 2004 vyměnil jsem stovky tisíc kreditů v reklamním systému za notebook. V takovém množství by jsem je během jednoho měsíce určitě neprodal. Možná i za několik měsíců. Notebook se mi navíc hodil. Jistě investice do HW je většinou „zabitá“, ale proč toho nevyužít, když je nabídka?

Směnné tržiště mi u nás celkem chybí. Peníze jsou super, ale jakmile se objeví, lidé je začínají přepočítávat a už to vázne. Často je daleko jednodušší vyměnit sérii článeků za virtuální zboží v hodnotě 300 CZK, než pětistovku. Jakmile si lidé uvědomí svou cenu, začnou být chamtiví. Kdežto virtuální zboží neberou jako odměnu, ale spíše výhru. Takto jsem směňoval bonusy v jedno online hře za texty. Princip byl v tom, že jakmile někomu dáte 300 CZK tu virtuální věc si nekoupí, protože mu bude těch peněz líto. Navíc si uvědomí, že za těch 10 hodin práce mu to nestojí a v práci by vydělal víc. Začne prostě přepočítávat. Pokud tam nebudou ta částka, bere to jako hezký bonus, který by si nikdy nekoupil.

Ve světě online podnikání to funguje obdobně jen lidé kalkulují s volnou kapacitou. Máte li například volné reklamní plochy a chcete nakódovat šablonu, zkuste barter. Nabídnete reklamní plochy v hodnotě 2000 CZK za nakódování v hodnotě 2000 CZK. Sami dobře víte, že tu reklamu neprodáte a na affilu vám vidělá tak 500 CZK. Člověk co vám nabídne nakódování se právě nudí (nemá jak využít čas). Začne vyjednávání, přihodíte nabídku na zpětný odkaz z patičky a je domluveno. Za reklamu pak sežene třeba dvě zakázky a všechny strany jsou spokojené. Ba co víc můžete získat pravidelného inzerenta.

Pokračování na: 404m.com

Související články

Prodané .cz domény 4. – 10. února

Pro tento týden tu máme jeden velký deal. John Vanhara na svém twitter účtu oznámil prodej domény barter.cz za 400K CZK. Takový obchod se u…

Co je digitální marketing? Vývoj a kanály!

Pojem digitální marketing (digital marketing) obecn? ozna?uje používání webových stránek, aplikací, mobilních za?ízení, sociálních…


Komentáře

(nezobrazuje se)