Ropná společnost BP udělala velký průšvih s ropou v oceánu. Kromě jiného reagovala na svém webu s oficiálním vyjádřením. Ve vyhledávání světových vyhledávačů pak nakoupila reklamu na související klíčová slova, která lidé pravděpodobně použijí, pokud budou o této události hledat informace. Na klíčové slovo “oil spill” je na Googlu první, odkazuje na svou oficiální stránku. Glosa na Lupě toto chování odsuzuje, podle mě nesmyslně. Já zpracování reklamy musím pochválit, protože přesně tak se to má dělat!
Práce s PR, jak pozitivním, tak negativním je jedna z důležitých součástí reklamy ve vyhledávání, kterou by firmy rozhodně neměly opomíjet. Především v případě negativního PR je podchycení vyhledávání stěžejní. Stane se něco nepříjemného, co na firmu může vrhnout špatné světlo a v takovou chvíli je důležité k situaci nemlčet. Je důležité poskytnout lidem vlastní vyjádření k situaci. Jinak najdou jen vyjádření z jiných zdrojů, a ta, jak už to tak bývá budou negativní a zcela nekompromisní. I když sami nic pozitivnějšího nemáte, je dobré dát alespoň najevo, že lhostejné vám to rozhodně není, děláte co můžete, omlouváte se, apod. Přesně tak to udělala BP, i když s mírným odstupem a není možné to firmě vyčítat. Naopak.
Abych nezůstala dlužná několika tipy, jak s PR ve vyhledávání pracovat. Nemusí to být zdaleka ani nic tak velkého a globálního jako se stalo BP. Může se stát, že uniknou data české banky, dopravní společnost způsobí katastrofální nehodu nebo ředitele významné firmy zabásnou za něco hodně neslušného. Co a jak udělat?
Ještě k pozici. Na Lupě je první pozice BP označena jako garantovaná. Tak to samozřejmě není, Google žádné pozice negarantuje a první pozice, získaná v regulerní aukci, je v takovém případě víc než logická. V zájmu BP zcela jistě je nabídnout do aukce dostatek peněz na to, aby si první pozici udržela. Druhý faktor, který má vliv na řazení reklam je hodnocení kvality. Tady musí BP také zcela jistě nad ostatními inzerenty vítězit. Co je víc relevantní k daným dotazům než přímo web BP? Nebo pro skeptiky jinak řečeno - kdo by na informace přímo od BP nekliknul? Samozřejmě že reklama bude mít velmi vysokou míru prokliku, což jí TOP pozici zajistí.
Související články
Sedm článků
U Větrovky jsem se dočetl o výzvě převzaté z Problogger.net a do ČR nalákané přes Elišku Hutníkovou - jde o napsání článku, kde…
Srpnový ob?žník z digitálního sv?ta 2017
Cílem nové kampan? je podpo?it focení na iPhonech a kampa? #ShotoniPhone, kdy Apple bude na svém profilu zve?ej?ovat fotografie vytvo?ené na…
Jak mi jde investování na eToro VIII. – prosinec 2021
V kv?tnu tohoto roku jsem p?i procházení seznamu SPAC, které mají uzav?enou dohodu narazil na $FTCV, která p?ivede na burzu investi?ní platformu…