Automatické tagování v Skliku: výhody a pasti

vetrovka.cz, 5. srpna 2014 ve 14:12:30, 83x přečteno
Automatické tagování v Skliku: výhody a pasti

Sklik spustil autotagging kampaní! Nyní je možné nastavit, že se k reklamám automaticky přidají UTM parametry pro Google Analytics (nebo jakékoliv jiné parametry pro vaše měření). Nemusíte nic řešit. Doteď jsem používala autotagging v AdWords (čili cílové adresy bez jakýchkoliv parametrů) a doplnění UTM parametrů pro Sklik před importem v AdWords Editoru. Není to zásadně komplikovaný postup, ale musím říct, že nemuset to řešit (tedy zapnout autotagging i v Skliku) je mnohem příjemnější. Pokud jste dosud nepoužívali ani autotagging v AdWords, protože se vám pak import do Skliku zdál složitější, tenhle důvod už také vlastně padá.

Pokud náhodou netagujete vůbec, tak koukejte začít, protože alespoň nějaké informace v Analytics chcete, minimálně potřebujete rozlišit organické a placené vyhledávání. (více o tagování kampaní v nápovědě Googlu)

Trochu jinak než v AdWords. Ten přidá do URL parametr gclid a do něj schová všechny informace o zdroji návštěvy – kampani, sestavě, reklamě, klíčovém slovu, dotazu. Spoustu informací, které jsou pak čitelné v Google Analytics. Sklik přidá UTM parametry pro Google Analytics, které si předem definujete. Pokud používáte jiný analytický nástroj než GA, můžete si předdefinovat i jakékoliv jiné než UTM parametry. Pro jejich hodnoty pak využijete buď nějaký fixní text nebo dynamickou proměnnou – dynamické proměnné v URL už možná používáte déle, podobně funguje {keywords} v inzerátech. Nastavení je jediné pro celý účet, nelze tedy například tagovat každou kampaň podle jiného schématu (nevadí, to nepotřebujete).

Pokud jste hodnotu kteréhokoliv parametru změnili oproti původnímu nastavení, uvidíte k datu přechodu na autotagging skok dolů. Téměř jistě ale ne na nulu. To může mít dva důvody:

Pokračování na: vetrovka.cz

Související články

Tiptrans – logistika v dob? Coronaviru

Napsat tento ?lánek m? napadlo když jsem si p?e?etl o té cest? do Kanady. Musel jsem se usmát, protože i já v tu dobu cestoval a to do Vietnamu.…

Cookie lišta v PPC: jak uhlídat PPC kampan?

Že s novou opt-in cookie lištou klesnou tržby nam??ené v Google Analytics a PPC systémech si dal dohromady snad každý. V PPC komunit? celkem…

Evoluce v prolinkování?

Už jsem udělal velké množství experimentů, které vždy směřovali k tomu, aby jsem měl hmatatelné výsledky v něčem tak relativním jako…


Komentáře

(nezobrazuje se)