Není tomu tak dávno co jsem psal článek o chybějícím reklamním systému založeném na prodeji reklamních ploch, které se vkládají pomocí javascriptu. Vypadá to že mé přání bylo vyslyšeno. Od tvůrce úspěšného ads.ranky.cz přichází nový systém adexpert.
Vše je založené na jednoduché myšlence. Neprodáváte ranky, ani link juice, ale reklamu. Inzerent si může koupit reklamní plochu buď kvůli návštěvnosti, anebo jako součást marketingové kampaně zaměřené na zvyšování povědomí o značce. K tomu je také systém uzpůsoben. Přidáte reklamní plochu, dáte si kód na stránku a můžete prodávat. Buď počkáte na inzerenty v systému, anebo si je najdete sami.
Adexpert využívá vkládání reklamy pomocí javascriptu. Z pohledu vyhledávačů se tak jedná o „legální“ způsob reklamy. Nemůžete tedy přijít o ranky, nedostanete penalizaci v pohodě bad ranku, ani by nemělo dojít k jinému druhu penalizace. Samozřejmě vyhledávače si zkontrolují jestli náhodou neodkazujete na nějaký ten nevhodný obsah. Ten je ovšem v adexpert zakázaný.
Já vidím výhodu hlavně v prodeji většího množství reklamních ploch za menší cenu. Komu by se chtělo fakturovat například desetikorunové položky. Prostě si do sidebaru dám šest 125×125 a prodávám je za 50 CZK/kus. Jednou za čas pak jen vystavím fakturu systému adexpert a mám klid.
Související články
Nad emaily ?tená??: Vyplatí se d?lat magazín?
Minulý týden mi dorazil dotaz od jednoho ze ?tená?? 404M zdali se vyplatí d?lat magazín. Trochu si prolustroval mé blogy a zajímalo jej jestli…
Design reklamních ploch a jejich vliv
Reklamní plochy používá velká většina developerů stránek všeho zaměření jako samozřejmost. Přitom i malá změna jejich pozice nebo…
Jeden zajímavý koncept reklamy
Když se objevil koncept pod?lánkové reklamy velice se mi líbil. Za pevnou ?ástku si snadno m?žete koupit reklamu na po?ád. Na rozdíl od…