Minule jsem tu obecně nastínil, jak přistoupit k dropshipu trochu lépe a zlepšit si šance na úspěch. Dnes budu předpokládát, že už máte vymyšlený projekt a potřebujete si vybrat dodavatele pro dropship. Podobný článek jsem už psal před dvěma lety, ale dnes to vezmu trochu z jiného úhlu a hlavně aktuálněji.
Už jsem to nakousl i minule, ale radši to ještě zopakujeme. Jako první byste se měli zamyslet, co můžete prodávat. Jsou dva pohledy – buď máte něj nějaký projekt a hledáte pro něj affil na zvýšení výdělku. V tom případě už znáte sortiment a máte situaci jednodušší. Pokud ale začínáte z čisté vody, nesnažte se hledat vhodný affil jen podle čísel. Nejprve si vyberte vhodný obor – tím nemyslím výdělečný segment trhu nebo třeba obor s velkým potenciálem. Vaším prvním parametrem by měl být váš vztah k danému sortimentu.
Rozumíte vybranému sortimentu? Baví vás to? Pokud sportujete, podívejte se po sportovních affilech. Pokud máte doma čtyři zvířata, podívejte se po chovatelských. Nejlepší projekty vždycky vznikly z reálné potřeby – jejich zakladatel něco potřeboval a nenacházel to. Tak si založil projekt vlastní.
Vykašlete se na porovnání podle procent. Vybírání podle výše provize je celkově špatně, ale budu předpokládat, že už jste výběr zúžili na dva dodavatele a liší se provizí. Nejdřív se nad tím zamyslete čistě matematicky – když první eshop nabízí provizi 10%, produkt stojí 500Kč a druhý nabízí provizi jen 8%, ale kvalitnější produkt za 800Kč – kde dostanete vyšší provizi?
Související články
Jak vybírat dodavatele?
Výběr dodavatele služeb nebo produktů je velmi důležitý. Špatný výběr dodavatele může i nadějný projekt naprosto pohřbít, proto je…
IPO Gevorkyan
P?ed pár dny m? zaujala informace o plánovaném IPO spole?nosti Gevorkyan na BCPP trhu START. Zahlédl jsem jen zb?žn?, že to bude velké,…
Prodané .cz domény 7. – 13. prosince
Tento týden se svedla mezi registrátory domén p?kná bitva o práv? smazané domény. Mezi smazanými doménami byly nap?íklad xx.cz,…